Plumman

♡ Dalkullan Sandra 28 år, är mamma till Liam, Sambo till Martin, bonusmamma till Stella och matte till Frasse ♡ Befattning undersköterska. Livsnjutare och älskar inredning ☺

Vem är plumman

Publicerad 2015-12-15 11:11:00 i plumman,

God morgon på er folket!
Ska jag slänga iväg några ord om mig själv...
 
Jag är en liten halvdryg men ganska söt dalkulla som bor och är uppväxt i Borlänge ;)
Jag är 28 år gammal och jobbar som undersköterka på falu lasarett.
Jag är morsa till Liam som är 8 år och sambo till Martin och bonusmorsa till Stella.
För ca 4 månader sen köpte vi oss ett litet tillskott till familjen, en långhårig chihuahua som heter Frasse, det är ett av mina absolut bästa köp! Han är helt fantastisk.. Just nu håller Frasse på att tappa sina tänder :)  nog om de då...
Jag älskar inredning, det finns väl inget bättre än att få hem t.ex sin gamla byrå som man fyndat nånstans och att få börja göra om den.. Sen att se resultatet när man är klar och få ställa dit den ljuva möbeln som blir ögongodis i hemmet ;)
Jaja, jag gillar gamla möbler, önskade att man bodde lite större så jag hade plats med hur mycket som helst.:)
Sen har vi bakning som är roligt också, förut bakade jag som satan men nu har det tyvärr inte blivit så mycket, hmm senast blev det mjuk saffranskaka med frosting och lite bullar...
Sen älskar jag mat, vem gör inte det liksom.. Jag har Martin som är suverän på den biten, men såklart kan jag själv laga mat också men det har blivit lite hans grej här hemma :) jag tror han gillar det så då får han väl dona på i köket då ;)
Jag äter det mesta, men är en köttälskare, dricker gärna ett glas rött eller en öl eller ett kallt glas cola light.
 
Min Martin sitter här brevid just nu och kollar filmer sen i somras när vi var ute på sjön och fiska och fick lite gädda på kroken.. Vi båda älskar att fiska, men Martin är fiskekungen.. Men det är jätte kul att vi har nått gemensamt.
 
Ja men man lever väl det vanliga vardagliga livet med sambo och barn.
Jobbar, lagar mat, tar hand om barnen, städar, tvättar, donar med hemmet, umgås med vänner när tid finns.
Liam min son spelar fotboll, hockey och går på friidrott. Så det blir mycket att flänga runt och vara fotbollsmamma på sommaren och hockeymamma på vintern. Men det är kul att han vill hålla sig aktiv och har lite drift i sig.
 
Vi har flyttat för ett tag sen från stan till ett ställe lite utanför själva stan. Så himla skönt. Dock har vi fått det mycket mindre men det kompenserar med egen ingång uteplats och en härlig natur.
Håller fortfarande på att komma iordning här hemma men till slut så ska det nog bli bra.
Så nu ska jag sluta och skriva och ta tag i nästa moment som kommer bli toan.. Vill få den gamla fula toan att bli lite mysigare..
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lizas Lantliv

Publicerad 2015-12-15 11:28:51

Åh va kul att läsa!
Då har vi två gemensamma intressen du o jag... ;)


Svar: Å va glad jag blir att du tyckte det va kul att läsa. Då gissar jag på att våra 2 intressen är inredning och bakning ;)
Plumman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Plumman

Sandra 28 år, mamma till Liam -07, sambo med Martin ❤ Undersköterska

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela